Tytuł proszę szybko powtórzyć co najmniej 5 razy :F

Tu było o Królewskiej Porcelanie z Kopenhagi:
Royal Copenhagen

Jestem przewidywalna: jak mowa o krajach skandynawskich, to wiadomo, że wyciągnę z rękawa jakąś porcelanę, ew. ceramikę.
Royal Copenhagen to nie jedyna ceniona przeze mnie marka, a blue fluted to nie jedyny piękny wzór.
Swojego czasu oszalałam na punkcie porcelany z manufaktury Upsala Ekeby (UE), a zaczęło się zupełnie przypadkiem od jakiegoś szperania na Etsy i ujrzenia mlecznika we wzorze Ignis Bellis. Zamarłam wtedy z zachwytu i zaczęłam gorączkowe poszukiwania reszty zastawy, żeby ją sobie pooglądać, bo o zakupie nie mogłam ani wtedy ani teraz marzyć. Może czasem pojedynczy element kolekcji :)
Co fajne: Ignis Bellis to nie jest wzór niebieski na białym tle, a to mój fioł. 

Fascynacja trwa do dziś, poznałam kolejne wzory z wytwórni UE, czas podzielić się nimi z Wami.

Upsala Ekeby - IGNIS BELLIS




Gefle (Upsala Ekeby) - VINRANKA
projektant: Arthur Percy, lata 40.



Gefle (Upsala Ekeby) - FURUVIK
projektant: Berit Ternell, lata 60.

 porslinan.blogspot.com

 precisensan.com


Pięknych wzorów z sygnaturą Upsala Ekeby jest więcej. Nie chcę ich wszystkich wrzucać  do jednego worka, na jeden raz. Będzie kontynuacja, no i na swoją kolej czekają inne porcelanowe perełki z innych manufaktur, głównie biało-niebieskie, ale nie tylko.

Zbierajcie porcelanę każdego dnia ;)
A może ktoś się chce pochwalić swoją kolekcją? Może ktoś ma zbiór naszych rodzimych kruchych retro-skarbów z Chodzieży czy Ćmielowa?
Byłabym wniebowzięta, mogąc coś takiego zobaczyć :)

(UE-Gefle, wzór Astra, proj. Eugen Trost, lata 50)

2 komentarze

Dziękuję za każdy komentarz. Każdy komentarz jest mądry i potrzebny! Kocham komentarze!!! ;D

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Instagram